זוהי הכותרת של הבלוג

כאן תמצאו מאמרים, מדריכים והמלצות בנושאי מחשבים, אלקטרוניקה וחשמל.

כיצד לפתור תקלות של מסך כחול( חלק 1)

קישורים ממומנים
פרטים שמספקות הודעות ספציפיות של הפסקת פעולה (Stop Errors), יכולים לסייע לאתר את הגורם לשגיאה ולמצוא פתרון במהירות.
להלן אציג רשימת קודים של השגיאות הנפוצות ביותר, עם פעולות מומלצות לפתרון הבעיות:

Stop 0x0000000A או IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


תהליך או מנהל התקן במצב ליבה ניסה לגשת למיקום בזיכרון ללא הרשאה. שגיאה זו נגרמת בדרך כלל על ידי חומרה או תוכנה פגומות או בלתי תואמות. שם מנהל ההתקן האשם מופיע לעיתים קרובות בהודעת הפסקת הפעולה, ויכול לספק רמז חשוב לפתרון הבעיה.
אם הודעת השגיאה מצביעה על התקן ספציפי או על קטגוריה של התקנים, נסה להסיר או להחליף התקנים בקטגוריה זו.
אם הודעה זו מופיעה במהלך ההתקנה, אתה יכול לחשוד במנהל התקן, שירות מערכת, סורק וירוסים או תוכנית גיבוי שאינם תואמים.

Stop 0x0000001E או KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

הליבה של חלונות xp זיהתה הוראה בלתי חוקית או בלתי ידועה של המעבד, לעתים קרובות כתוצאה מהתנגשויות זיכרון בלתי חוקיות והפרות זכויות גישה שנגרמו על ידי מנהל התקני חומרה לקויים.הודעת השגיאה מזהה לעתים קרובות את מנהל ההתקן או את ההתקן האשם. אם השגיאה אירעה מיד לאחר התקנת מנהל התקן או שירות, נסה לנטרל או להסיר אותם.

Stop 0x00000024 או NTFS_FILE_SYSTEM

הודעה זו מציינת כי אירעה בעיה בתוך מנהל ההתקן של מערכת הקבצים NTFS. הגורם הסביר ביותר הוא כשל חומרה בדיסק או בבקר דיסק. בדוק את כל החיבורים הפיסיים לכל הדיסקים הקשיחים במחשב, והפעל את כלי השירות בדיקת הדיסק.

Stop 0x0000002E או DATA_BUS_ERROR

זיכרון פיסי פגום או לקוי (כולל זיכרון שנעשה בו שימוש במתאמי תצוגה) הוא הגורם הנפוץ ביותר לשגיאת הפסקת פעולה זו. השגיאה עלולה להתרחש גם כתוצאה מדיסק קשיח או לוח אם פגומים.

Stop 0x0000003F או NO_MORE_SYSTEM_PTES

הודעת שגיאה יחסית נדירה זו מופיעה כשבמחשב שלך אוזלים ערכי טבלת הדפדוף (page table entries).
הגורם עשוי להיות תוכנית גיבוי שיצאה מכלל שליטה או מנהל התקן עם שגיאות.


PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Sto0x00000050

מנהל התקן חומרה או שירות מערכת ביקשו נתונים שלא היו בזיכרון, וגרמו לשגיאת חריגה (exception error).
הגורם לכך עשוי להיות זיכרון פיסי פגום או תוכנה בלתי תואמת, במיוחד תוכניות לשליטה מרחוק ותוכניות אנטי-וירוס. אם השגיאה מתרחשת מיד לאחר התקנת מנהל התקן או יישום, נסה להשתמש ב
מצב בטוח כדי להסיר את מנהל ההתקן או את התוכנית.

Stop 0x00000077 או KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

המערכת ניסתה לקרוא נתוני ליבה מהזיכרון הווירטואלי ולא מצאה את הנתונים בכתובת הזיכרון שצוינה. שגיאה זו יכולה להיגרם על ידי מגוון בעיות, כולל זיכרון פגום, תקלה בדיסק קשיח, בקר דיסק או כבל עם תצורה שלא נקבעה כראוי, נתונים פגומים או פגיעה של וירוס.

Stop 0x0000007A או KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

בבסיס הודעת שגיאה זו עומד גורם זהה לשגיאות 0x77: דף של נתוני ליבה לא נמצא בזיכרון הווירטואלי. הדבר עשוי להיגרם על ידי מנהלי התקנים בלתי תואמים של דיסק או בקר, או כתוצאה מבעיות חומרה, כגון התקן סקזי שלא מסוים כראוי, סקטורים פגומים בדיסק הקשיח או התנגשות עם הביוס או קושחה אחרת בבקר דיסק. יש להפעיל את כלי השירות בדיקת הדיסק.

Stop 0x0000007B או INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

פירושה של הודעה זו הוא שחלונות xp אינה יכולה למצוא את מחיצת המערכת או את אמצעי האחסון לאתחול במהלך תהליך האתחול. הבעיה עלולה להתרחש לאחר יצירה מחדש של מחיצות בדיסקים, הוספת דיסקים חדשים או שדרוג בקר דיסק ומנהלי ההתקנים שלו. במקרה כזה, ערכים בקובץ boot.ini אינם מצביעים עוד למחיצות הנכונות. אם השגיאה מתרחשת לאחר שדרוג בקר הדיסק, ודא שתצורת החומרה החדשה נקבעה כראוי. לאחר מכן, הפעל את המחשב עם התקליטור של xp , היכנס למסוף השחזור, והשתמש בפקודה Bootcfg כדי לאתר התקנות זמינות של חלונות ולתקן את הקובץ Boot.ini באופן אוטומטי.

Stop 0x0000007F או UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP


כשל חומרה הוא הגורם הנפוץ ביותר לשגיאה זו. סביר ביותר שתראה הודעת הפסקת פעולה זו אם יש לך שבבי זיכרון פגומים, אי התאמה במודולים של הזיכרון, תקלה במעבד או כשל במאוורר או בספק הכוח הגורם להתחממות יתר. שגיאה זו עלולה להתרחש במיוחד במחשבים שבהם נעשה כוונון של המעבד לעבודה מעבר למהירות המיועדת שלו.