זוהי הכותרת של הבלוג

כאן תמצאו מאמרים, מדריכים והמלצות בנושאי מחשבים, אלקטרוניקה וחשמל.

כיצד לתקן קובצי אתחול פגומים

קישורים ממומנים
הגורם הנפוץ ביותר לבעיות של קובצי אתחול הוא שימוש שגוי על ידי כלי שירות לדיסק של צד שלישי או ניסיונות שנכשלו ליצור מערכת מרובת -אתחול. אם תוכנית ההתקנה של מערכת הפעלה אחרת אינה תואמת לחלונות xp , היא עלולה להזיק לקובצי אתחול חיוניים.
להלן טכניקות תיקון הזמינות מתוך מסוף השחזור לצורך פתרון בעיות נפוצות :

* הקובץ Boot.ini פגום או חסר. מתוך מסוף השחזור, יש להקליד - bootcfg /scan כדי להציג רשימה של כל ההתקנות הזמינות של חלונות בכל הדיסקים הזמינים.
יש להשתמש בפקודה bootcfg /rebuild כדי להחליף באופן אוטומטי את הקובץ boot.ini הקיים.
יש להשתמש בפקודה bootcfg /add כדי להוסיף התקנה של חלונות לקובץ Boot.ini בלי לשנות את הערכים הקיימים.

* קובצי מערכת קריטיים פגומים או חסרים. אפשר לשחזר את NTLDR, Ntoskrnl.exe ,Ntdetect.com וקבצים של מנהלי התקנים ממסוף השחזור.
אם הקובץ קיים בתקליטור של חלונות, יש להשתמש בפקודה Copy ולהכניס את המקור ואת היעד. חלונות תחלץ קבצים דחוסים באופן אוטומטי. אם הקובץ שמור בתוך קובץ CAB, כדוגמת Driver.cab, יש להשתמש בפקודה Expand.

* מערכת הפעלה אחרת החליפה את קוד סקטור האתחול של חלונות xp. יש להפעיל את מסוף השחזור מהתקליטור של חלונות, ולהשתמש בפקודה Fixboot כדי לכתוב מחדש את הקוד של סקטור האתחול. ולאתחל מחדש את המחשב.

אפשור ונטרול של שירותים ומנהלי התקנים

כיוון ששירותים פועלים ברמה מיוחסת לצד רכיבים קריטיים של מערכת ההפעלה, שירות של צד שלישי הכתוב בצורה לקויה יכול להפיל את המחשב. כמו כן, מנהלי התקנים של חומרה המכילים שגיאות (באגים) עלולים להפריע לאתחול, במקרים מסוימים באופן חמור כל-כך שאתה נתקל בהודעות הפסקת פעולה אפילו כשאתה מנסה להפעיל את המחשב במצב בטוח.

אם אתה חושד שמנהל התקן של חומרה או שירות כדוגמת סורק אנטי-וירוס או כלי שירות לשליטה מרחוק גורמים לבעיות שלך, ואינך יכול להפעיל את חלונות אפילו במצב בטוח, השתמש בשלוש האפשרויות הבאות של מסוף השחזור כדי לזהות את השירות המזיק ולאפשר או לנטרל אותו :

* Listsvc. השתמש בפקודה זו כדי להציג רשימה מלאה של כל השירותים ומנהלי ההתקנים במחשב שלך, יחד עם המצב הנוכחי שלהם והערות אופציונליות. רשימה זו ארוכה, ולא ממש מלאה במידע מועיל. ייתכן שתצטרך לגלול דרך מסכים רבים ולעיין בקפידה כדי לזהות את מנהל ההתקן או את השירות הרלבנטי. ייתכן שיעזור לך לעיין בתיעוד ממפתח מנהל ההתקן או השירות החשוד, המציג את השמות של קבצים ספציפיים של מנהלי התקנים ושירותים.

* Disable. הכנס פקודה זו ולאחריה את שם השירות או מנהל ההתקן שאתה רוצה להפסיק, והקש על Enter.
הפקודה Disable מגדירה את סוג ההפעלה של השירות לערך SERVICE_DISABLED.

* ENABLE. אם לאחר תהליך של פתרון בעיות אתה מגיע למסקנה שההתקן שנטרלת אינו גורם לבעיה שלך, השתמש בפקודה זו, ולאחריה הכנס את שם השירות או ההתקן ואת ערך סוג ההפעלה שרשמת כשנטרלת את השירות או ההתקן.

תיקון והתקנה מחדש של חלונות

כשכל הניסיונות לתקן את המערכת שלך נכשלים, ייתכן שתוכל לתקן את ההתקנה של חלונות xp על ידי שימוש בתוכנית ההתקנה של חלונות. כמוצא אחרון, אתה יכול להתקין מחדש את חלונות על גבי התקנה קיימת, ולקוות שההתקנה החדשה תשחזר מספיק הגדרות ישנות שלך כדי לאפשר לך לאחזר את קובצי הנתונים שלך.
אפשרות התיקון היא מהירה, ובדרך כלל אינה משפיעה לרעה על הגדרות המשתמש. כדי להפעיל אפשרות זו, יש להפעיל את המחשב מהתקליטור של חלונות כאילו שמבצעים התקנה נקייה.

קל להתבלבל במשך תהליך זה, מאחר שהמילה תיקון (repair) מופיעה בשני מקומות שונים כשאתה מפעיל את המחשב שלך עם התקליטור של חלונות. במסך Welcome To Setup (ברוך הבא לתוכנית ההתקנה) , אל תבחר באפשרות לתקן את ההתקנה שלך על ידי שימוש במסוף השחזור (Recovery Console). במקום זאת, הקש Enter על מנת להפעיל את תוכנית ההתקנה של חלונות. לאחר שאתה מקבל את הסכם הרשיון, חלונות מחפשת במחשב שלך התקנות קיימות של חלונות. כשאתה מגיע למסך המציג את התקנת חלונות הנוכחית שלך, בחר אותה מתוך הרשימה והקש R כדי להפעיל את תהליך התיקון.
יתר התהליך הזה דורש את אותם צעדים כאילו שאתה מבצע התקנה נקייה. כשתוכנית ההתקנה מסיימת את פעולתה, צריך להתבצע רענון של קובצי המערכת שלך, ואתה אמור להיות מסוגל לגשת שוב לנתונים ולהגדרות הקיימים שלך.

במקרים של נזק חמור לדיסק או פגמים חמורים ברישום, התקנת תיקון לא תהיה מועילה. החלופה היחידה היא לפרמט את הדיסק מחדש ולהתקין העתק נקי של windows.