זוהי הכותרת של הבלוג

כאן תמצאו מאמרים, מדריכים והמלצות בנושאי מחשבים, אלקטרוניקה וחשמל.

תהליך האתחול בחלונות xp

קישורים ממומנים
כאשר מדליקים את המחשב, הוא מבצע תהליך אתחול מורכב.
התהליך מתחיל כשהמחשב מבצע את הבדיקות העצמיות עם הדלקת המתח - ( POST (Power On Self Test , ולאחריה מבוצעות בדיקות POST עבור כל כרטיס מתאם לו יש BIOS, כגון מתאמי סקזי וכרטיסי מסך.
ה- BIOS של המחשב קורא את רשומת האתחול הראשית -( MBR (Master Boot Record - הסקטור הראשון בדיסק הקשיח הראשון. לאחר מכן הוא מעביר את השליטה אל הקוד ברשומת האתחול הראשית, הנוצר על ידי תוכנית ההתקנה של חלונות xp. בנקודה זו חלונות משתלטת על תהליך האתחול.
להלן השלבים הבאים:

1. רשומת האתחול הראשית קוראת את סקטור האתחול - הסקטור הראשון של המחיצה הפעילה- המכיל קוד המפעיל את Ntldr, מטען האתחול (Bootstrap Loader) עבור חלונות xp .
התפקיד הראשוני של Ntldr הוא להעביר את המחשב למצב מוגן עם דפדוף מאופשר (כדי לאפשר פנייה מלאה לזיכרון), להפעיל את מערכת הקבצים, לקרוא את הקובץ Boot.ini , ולהציג את תפריט האתחול.

2. כאשר בוחרים את חלונות xp מתפריט האתחול, Ntldr מריצה את Ntdetect.com כדי לאסוף מידע על החומרה שמותקנת כעת. לאחר מכן, Ntldr משתמשת בנתיב ARC המצוין בקובץ Boot.ini כדי למצוא את מחיצת האתחול - המחיצה בה מותקנת חלונות xp וטוענת את שני הקבצים המרכיבים את הליבה של חלונות Ntoskrnl.exe : xp ו: Hal.dll .
שני הקבצים חייבים להיות ממוקמים בתיקיה SystemRoot%\System32 %.

3. Ntldr ממשיך בקריאת הקבצים המרכיבים את הרישום, בוחר פרופיל חומרה וערכת פקדים, וטוען מנהלי התקנים.

4. בשלב זה, Ntoskrnl.exe משתלט, ומפעיל את Winlogon.exe , שבתורו מפעיל את Lsas.exe , התוכנית שמציגה את מסך הכניסה ומאפשרת להיכנס עם שם המשתמש והסיסמא.