זוהי הכותרת של הבלוג

כאן תמצאו מאמרים, מדריכים והמלצות בנושאי מחשבים, אלקטרוניקה וחשמל.

קניית מחשב נייח חדש

קישורים ממומנים
מחירי המחשבים הנייחים הביתיים ירדו בצורה משמעותית בשנים האחרונות. מחשב סטנדרטי ממוצע שלפני כשלוש שנים עלה כ-3000 ש"ח ללא מסך, עולה כיום 1500 ש"ח בלבד. ממש חצי מחיר.
חלקי המחשב כיום מאד זולים והרווח של היבואנים נמוך מאד.
איכות החלקים גם נמוכה מאד.
אני זוכר שלפני כעשור, היה נדיר ביותר להיתקל בלוח אם שמתקלקל. אפילו דיסק קשיח היה מחזיק שנים ללא כל בעיה.
בתקופה האחרונה (שנתיים שלוש האחרונות) אני נתקל ביותר ויותר תקלות חומרה.
לוח אם שמתקלקל כבר לא מפתיע אותי. דיסק קשיח שמחזיק מעמד שלוש שנים הוא בגדר מזל גדול.
כמובן שנכון הדבר לגביי רוב מכשירי החשמל והאלקטרוניקה של היום (שרובם מיוצרים בסין), ולא רק לגביי המחשבים.
מחשב לצורך גלישה באינטרנט,יישומי אופיס, ומשחקים קלים (בעיקר מהאינטרנט) עולה כיום בסביבות 1500 ש"ח ללא מסך.
מי שרוצה מחשב קצת יותר חזק עם יכולת לשחק במשחקים יותר חדשים עם גרפיקה מתקדמת, יצטרך לשדרג למעבד חזק יותר וכרטיס מסך ייעודי . המחיר ינוע בסביבות 2200 ש"ח.
מי שרוצה מחשב אמין יותר ויציב שיחזיק לו לתקופה ארוכה יותר, יצטרך לבחור לוח אם יקר יותר, ספק כח חזק ויציב יותר וכמובן גם מעבד חדיש יותר כמו i7 , i5, i3 וכו...
מי שמבין במחשבים בדרך כלל קונה בעצמו את החלקים ומרכיב לבד את המחשב במחיר סביר.
כמובן שהוא בוחר בעצמו את החברה של כל רכיב ורכיב.
כשהקונה הפשוט קונה מחשב מוכן, הוא לא יודע בדיוק מה מוכרים לו. בם בפירסומות המפורטות לכאורה, לא מצויין שמם של החלקים. למשל לגבי דיסק קשיח - איזו חברה - W.D , Seagate, Hitachi וכו... שגם אם אפילו כתבו W.D למשל ואת הנפח של הדיסק, הרי שיש סדרה שחורה, ירוקה, כחולה וכו... שלכל אחד מחיר שונה כמובן.
מכיון שמחירי המחשבים כיום כל כך נמוכים, הרי שאם מתקלקל אחד המחשבים הישנים בבית, יעדיפו בדרך כלל לזרוק אותו לפח ולקנות מחשב חדש. שהרי בדרך כלל התקלות באות בשרשרת. אם היום הלך לוח האם, מחר יכול ללכת גם הדיסק הקשיח.
מה גם שכיום האחריות על רוב חלקי המחשב היא שלוש שנים. ולכן זה גם שיקול משמעותי להחלפת המחשב הישן בחדש.

לפי דעתי אין טעם להשקיע היום על מחשב ביתי המשמש לפעולות רגילות (לא לגיימרים) יותר מ-2000 ש"ח. שוק המחשבים מתחדש בצורה מהירה מאד ומחשב שהיום נחשב לחדיש ומהיר, בעוד חצי שנה יהיה כבר ישן ומדור קודם.
מי שרוצה מחשב למשחקים, צריך להשקיע יותר בספק כח חזק ויציב, לוח אם טוב ויציב יותר וכמובן בכרטיס מסך חזק. המחירים ינועו בסביבות 2500 - 3000 ש"ח למחשב ללא מסך.
אך גם כאן לפי דעתי לא צריך להשקיע יותר מדי, כי הרי כל הזמן יצא דגם משופר של כל חלק וחלק.

לגבי השאלה האם לקנות כעת מחשב שהוא טוב להיום, או שלהשקיע יותר ולקנות מחשב הצעקה האחרונה החדיש ביותר, התשובה שלי היא ברורה. לקנות מחשב ממוצע ולא לשלם סתם על החדיש ביותר שבעוד שנה יהיה לישן ביותר...