זוהי הכותרת של הבלוג

כאן תמצאו מאמרים, מדריכים והמלצות בנושאי מחשבים, אלקטרוניקה וחשמל.

כיצד למנוע את התחממות המחשב

קישורים ממומנים

הקיץ, תאמינו או לא, משפיע גם על ידידו הטוב ביותר של האדם, הלא הוא המחשב. אני ארשום פה כמה המלצות על מה כדאי לעשות כדי לקרר גם את המחשב.

המחשב זקוק לטמפרטורה נמוכה כדי לעבוד בצורה מיטבית. מחשב חם הוא לא מחשב יעיל. מעבר לכך שהוא יהיה איטי יותר, החום עלול להרוס את רכיבי המחשב השונים כמו המעבד ולוח האם ולגרום לשריפתם ולאובדן מידע. הטמפרטורה המומלצת למחשב היא בין 40-55 מעלות, בהתאם לסוג המעבד, היצרן וגורמים נוספים. בדיקה טכנית של טמפרטורת הרכיבים רצוי שתתבצע ע"י גורם מקצועי, אולם גם משתמש פשוט יכול לסייע ולמנוע את התחממות המחשב:

- לא להניח את המחשב ליד מקורות חום כמו תנור, מפזר חום או מנורה חזקה. צריך לתת לו מקום לנשום ולשאוב אויר קר, ומקום להוציא את האוויר החם החוצה. חדר ממוזג, אגב, הוא אידיאלי למחשב בדיוק כמו בשביל כולנו.

- יש לשמור על המחשב נקי מאבק כדי לא לחסום את מערכי האוורור של המחשב. מומלץ לנקות את המאוורר של המעבד, הפילטרים השונים והמאוורר של ספק הכח באמצעות ספריי אוויר דחוס, שניתן לקנות בכל חנות מחשבים או ציוד משרדי.

- טעות נפוצה היא לפתוח את הדלת הצדדית של המארז כדי שהמחשב יתקרר יותר מהר. אבל זה גורם לתוצאה הפוכה לגמרי. בתוך מארז סגור יש זרימה מסוימת של אויר הניקראת - סירקולציה, אויר חם נפלט החוצה ואויר קר ניכנס פנימה. כאשר פותחים את המארז מבטלים למעשה את הסירקולציה וזה יכול לגרום להתחממות המחשב.

- ישנן תוכנות ניטור שמציגות את הטמפרטורות השונות של חלקי המחשב כמו המעבד, לוח האם, דיסק קשיח וכו... שאפשר בעזרתן לבדוק את טמפרטורת הרכיבים ויעילות קירורם. תוכנות לדוגמא - speedfan, hwmonitor.

- מומלץ לכבות את המחשב מדי פעם כדי לתת לו זמן להתקרר.