זוהי הכותרת של הבלוג

כאן תמצאו מאמרים, מדריכים והמלצות בנושאי מחשבים, אלקטרוניקה וחשמל.

חלוקת דיסק קשיח למחיצות

קישורים ממומנים
בדרך כלל כאשר קונים מחשב חדש עם מערכת הפעלה מותקנת מראש, הכונן הקשיח אינו מחולק למחיצות, אלא הוא כולו מחיצה אחת גדולה (כונן c ). כדי לחלק את הדיסק למחיצות, יש לעשות את זה כאשר מתקינים את מערכת ההפעלה (מיד בשלבים הראשונים). אך רוב המתקינים מתעצלים לעשות זאת, ואחרים פשוט משתמשים בקובץ גוסט לשיכפול הדיסק הקשיח כאשר יש להם מחשבים רבים בעלי אותה תצורה.
חלוקת הדיסק הקשיח חשובה מכמה סיבות :

- הסיבה הראשונה היא נוחות השימוש. כאשר הדיסק הקשיח מחולק למחיצות, יותר קל לארגן את כל החומר במחשב, את הסרטים, התמונות, השירים וכו...

- מערכת ההפעלה יושבת על מחיצה אחת וקובצי הנתונים על מחיצה אחרת. במקרה כזה, אם למשל חייבים לפרמט את המחשב כתוצאה מוירוס קטלני או בעיה אחרת שאי אפשר לפתור אותה בצורה אחרת, אז מפרמטים רק את המחיצה של מערכת ההפעלה (c בדרך כלל ), ואין חשש ואין צורך לגבות את קובצי הנתונים שהרי הם במחיצה אחרת (d למשל).

- ישנו קובץ שנקרא pagefile.sys והוא קובץ ההחלפה. ברגע שכמות זיכרון ה ram ניגמר, מערכת ההפעלה משתמשת בדיסק הקשיח כדי לדמות זיכרון בעזרת הקובץ הזה.
למיטוב ביצועי המחשב, עדיף שקובץ זה יהיה על מחיצה ניפרדת ממערכת ההפעלה.

כאמור, בדרך כלל מבצעים את החלוקה בעת התקנת מערכת ההפעלה . אפשר לחלק את הדיסק למחיצות בעזרת כלי המערכת של וינדוס, אבל במקרה כזה כל הנתונים נימחקים.

ישנן תוכנות שונות שמבצעות תהליך זה ללא צורך בפירמוט המחשב וללא איבוד נתונים.

תוכנה טובה מאד שפועלת על כל מערכות ההפעלה של וינדוס כולל windows 7 32bit (לא על 64bit) ויותר חשוב - חינמית לגמרי, היא EASEUS Partition Master. שניתן להוריד אותה באתר הזה.
בעזרת תוכנה זו אפשר גם להגדיל או להקטין מחיצה מסוימת. והכל ללא איבוד נתונים.

מדריך טוב לשימוש בתוכנה ניתן למצוא כאן.